Kerana dirimu amat berharga

Wednesday, May 25, 2011

Bukanlah Kali Pertama

Hari ini sampai di kawasan letak kereta opis sekitar 9.15 pagi. Nampak dah banyak kereta, big boss pun dah sampai. Di bangunan baru ni, bilik big boss dekat ground floor, mengadap kawasan parking. With very wide glass windows and glass wall, rasanya memang dia boleh nampak sapa yang datang lambat, sapa yang balik awal. Ngee....

Maka dengan controlnya saya pun parking kereta. Elok saja tutup pintu dan tekan remote kunci kereta, seluk-seluk poket, tak ada. "Ceh tertinggal kunci lagi!" Ini bukanlah kali pertama, walaupan jarang-jarang berlaku. Terpaksalah balik rumah jugak ambil kunci. Maklumlah, kunci bilik baru, belum sangkut sekali dengan kunci-kunci yang lain. Mujur dalam 6km je jarak rumah ke tempat kerja.

Sebelum itu. 

Selepas hantar Aiman ke sekolah dia di hujung kawasan tempat kerja saya ni, dalam perjalanan ke opis, terserempak dengan sekor biawak yang agak besarrr. Slow je dia nak lintas, kereta dah dekat masih dok situ. Kemudian dia patah balik ke tepi jalan, tapi tak lari jauh. Dah tua barangkali.

Hati-hati, kawasan biawak melintas.

Biasa la biawak, mana-mana ceruk pun ada. Tapi, 2-3 bulan dulu, saya terserempak dengan sekor babi hutan, nak melintas jalan, tak jauh dari sekolah aiman, maknanya dalam kawasan tempat kerja saya juga. Good that sekolah aiman dan nursery baby tu berpagar. Tak sempat nak bawak keluar handphone snap gambar, sebab terkejut jumpa babi hutan besar kat tempat kerja, kekeke.

11 comments:

  1. meriah la kawasan tu dengan animalplanet

    ReplyDelete
  2. cemomoi, saya pulak mmg suka perhati binatang dan tumbuhan.

    ReplyDelete
  3. kesian kalau terlangar,kan...binatang pun ada hak utk hidup jugak..

    ReplyDelete
  4. Salam.
    Teringat cerita anak kecil saya minggu lepas. Katanya dia ternampak 'komodo' dalam parit dekat Tadika dia. Saya kata itu biawak, tapi dia tak mahu terima. Kena kata komodo juga, baru dia gembira.

    Kalau melihat haiwan eksotik atau hampir eksotik yang melintas jalan, cuba-cuba-lah elak dari melanggarnya. Kesian mereka.

    TQ

    ReplyDelete
  5. Kak Kamsiah, memang kesian bila tengok binatang yang kena langgar di jalanan. Kat sini pagi2 selalu nampak tokek berjemur atas jalan, dok mengelak jugak.

    ReplyDelete
  6. Admin p@p,
    hehe, mungkin dia dah tengok gambar komodo kat sekolah kot. Anak saya tu pun kadang2 apa yg cikgu ajar itu yang betul, yang kita bgtau tak betul katanya...

    ya, kena ada belas kasihan juga terhadap binatang.

    ReplyDelete
  7. hehehe. kat shah alam ni pun tgh2 bandar tetiba aritu nmpk sekor babi lalu lintas jalan.
    siap dpt penghormatan lagi..sume keta benti.hahaha

    ReplyDelete
  8. cekgu! As biasa nampak jugak babi hutan dalam kawasan tempat kerja cekgu. Kitorang ni memang terkejut tengok dari tingkap hostel. Speechless juga. Nampak security kejar diorang. Isk. Memang nature betul tempat kerja cekgu dan tempat belajar As ;)

    ReplyDelete
  9. isabelle,
    susah la kalau menatang ni dah mula explore kemungkinan berhijrah ke bandar.. kekeke

    As,
    hehehe, rusa ke kijang ke bleh jugak tangkap dan sembelih buat bbq kan. Anyway, ia akan menjadi kenangan for you... :)

    ReplyDelete
  10. akak pon terjumpa babi hutan melintas. suami kata, kalau nampak sekor babi tengah melintas, slow2lah sebab biasanya depa berdua..ekekeke. memang betul, sekor lagi tgh tunggu unt melintas. berhati2 bukan apa, nanti dia sondol keter kita:D

    ReplyDelete
  11. kak anonymous,
    kalau dia sondol tak pasal je nak kena samak kereta pulak kan, hehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails