Kerana dirimu amat berharga

Friday, November 25, 2011

Senyum Itu Sedekah


korek mende tuu...

Ada sorang budak, selalu solat di masjid. Tok imam perhatikan dia selalu tersenyum sambil memandang ke arah tabung derma masjid.

Satu hari tok imam pun panggil budak tu.

"Nak, kenapa tok tengok anak ni selalu tersenyum bila tengok ke tabung masjid ni?" tanya tok imam ingin tahu. 

"Ustaz kat sekolah cakap senyum itu sedekah. Saya tak ada duit nak masukkan dalam tabung tu, jadi saya senyum aje lah ke tabung tu, sedekah," jawab budak tu dengan innocent.


:: Selamat hari Jumaat. Banyakkan bersedekah =)

5 comments:

  1. senyum sampai ke telinga tau dik

    ReplyDelete
  2. hehehe...pandai dia jawab menunjukkan otaknya dah mampu berfikir..

    ReplyDelete
  3. imanshah, lebih pahala gitu hehe...

    kak tirana, hehe saya pun tak ingat mana saya dapat cerita ni :)

    Selamat Tahun Baru Hijrah

    ReplyDelete
  4. logik gak....anon ngan suami baca ni sesama..terkekeh kekeh kami gelak.

    ReplyDelete
  5. anon, solat jumaat lepas masa tabung lalu depan dah praktik, senyum je, pastu nak tergelak sensorang, kekeke =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails