Kerana dirimu amat berharga

Wednesday, October 9, 2013

Ustaz la Sangat

Pagi tadi hantar kereta ke bengkel....

Pomen: Kerja mana bang?
Saya: UIA ni, dekat je.
P: Mintak no fon bang. Siap saya call.
S: 019*******. 
P: Nama abang?
S: Wan...
P: OK. Ustaz Wan. Uztaz kan?
S: (tersengeh) Dok eh... biasa2 aje...
::ni jenis asal UIA je ustaz lettew::


Di situasi yang berlainan beberapa bulan lalu, di sebuah stesen minyak LPT...

XY: Assalamualaikum (sambil terus salam tangan saya)
SY: Wa'laikumussalam... :)
XY: Gi ngajor mmana ustaz hari ni?
SY: Tak lah, nak balik kampung... 
::ni jenis pelanduk dua serupa kot::



Yang tengah tu ustaz bertauliah. Saya kawan dengan ustaz, tapi saya bukan ustaz lah...

2 comments:

  1. hehehehhe..riak wajah bercahaya kot :)

    saya pun selalu org panggil ustazah, jenuh menepis..gaya takle sopan santun huhuhu

    ReplyDelete
  2. Huhu... Mmg susah jugak nak menepis mengelak...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails